Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Kayser
Mon dette er Schirrhia osmundae - fundet på Kongebregne (Læst 191 gange) Postet d. 09-12-19 kl. 17:11
I Horreby Lyng på Falster er der fundet i 2014 fundet Schirrhia osmundae på Kongebregne.

Har ikke kunnet finde fotos af den art.

Kan det være den, jeg har fundet i dag den 9. december på Kongebregne i Horreby Lyng?

Mon dette er Schirrhia osmundae - fundet på Kongebregne (I Horreby Lyng på Falster er der fundet i 2014 fundet Schirrhia osmundae på Kongebregne.

Har ikke)
Foto: Bo Kayser
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jonas Ravn Jensen
#1 Kommentar postet d. 09-12-19 kl. 18:09. Emne: Mon dette er Schirrhia osmundae - fundet på Kongebregne
Hej Bo,

Jeg er ikke svampe-kyndig og kan ikke hjælpe dig med bestemmelsen, men jeg har kigget lidt på GBIF og der optræder Schirrhia osmundae ikke. Det gør derimod Scirrhia osmundicola og Scirrhia osmundae og jeg forestiller mig at der er tale om en slåfejl i den danske tekst, du refererer til. Hvordan du så kommer herfra til en sikker bestemmelse tør jeg ikke sige - det bedste sted at starte er nok at lægge den på svampeatlas.

-Jonas

Besvar | Kommentér

Bo Kayser
#2 Kommentar postet d. 09-12-19 kl. 19:10. Emne: Mon dette er Schirrhia osmundae - fundet på Kongebregne
Tak for tilbagemelding. Jeg har fundet et foto, som ligner, men om det er den, ved jeg stadig ikke.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 10-12-19 kl. 11:53. Emne: Mon dette er Schirrhia osmundae - fundet på Kongebregne
Det kunne sagtens ligne noget derhenad. Men mon ikke du er bedst tjent med at lægge den på svampeatlas?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator