Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Hvilken slank bille på Skagens Gren? (Læst 179 gange) Postet d. 10-12-19 kl. 21:17
Kun en bifangst, på højst 4 mm, og kun dette ene ringe billede. Men jeg har ikke set noget, der ligner. Den nordlige udkant af Skagen 7. juni.

Hvilken slank bille på Skagens Gren? (Kun en bifangst, på højst 4 mm, og kun dette ene ringe billede. Men jeg har ikke set noget, der lign)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(1265)
#1 Svar postet d. 11-12-19 kl. 21:19. Emne: Hvilken slank bille på Skagens Gren?
Hej Karsten.

Jeg ser den som en Dasytes sp.

Mvh Brian.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 13-12-19 kl. 06:52. Emne: Hvilken slank bille på Skagens Gren?
Tak for det, Brian. Jeg kunne godt se en lighed med malakitbiller, men vidste ikke, at de kunne være så små.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 13-12-19 kl. 10:50. Emne: Hvilken slank bille på Skagens Gren?
Betegnelsen ´malakitbiller´ er egentlig også lidt forvirrende, da der herhjemme i hvert fald er tale om to familier, nemlig Dasytidae, som vi kalder malakitbiller (hvilket din er en del af) og Malachiidae, som bl.a. indehelder danske navne som Stor Malakitbille, Skovmalakitbille, Rød Malakitbille og Malakitbille ubest.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#4 Kommentar postet d. 13-12-19 kl. 12:36. Emne: Hvilken slank bille på Skagens Gren?
OK, dét var god bonusinfo. Takker!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator