Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karin Olesen
er det Mark-Firling? (Læst 212 gange) Postet d. 14-12-19 kl. 20:42
Planten voksede i åben havejord i Rønne. Den har hvide/hindeagtige rande på bægerbladene og små kirtelhår på blomsterstilkene. Der er også kirtelhår på bægerbladene. 17.06 2019 ca 25 planter.

er det Mark-Firling? (Planten voksede i åben havejord i Rønne. Den har hvide/hindeagtige rande på bægerbladene og små kirt)
Foto: Karin Olesen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Forsom
#1 Kommentar postet d. 14-12-19 kl. 22:28. Emne: er det Mark-Firling?
Har den hår på basis af blade?

Hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Karin Olesen
#2 Kommentar postet d. 16-12-19 kl. 17:06. Emne: er det Mark-Firling?
Hej Kjeld.

Tak for at du vil hjælpe.

Alt er jo meget småt på planten. I min lup (15 gange ) kan jeg se kirtelhår på blomsterstilke og bægerblade, nogle af bladene har så vidt jeg kan se hår nederst. Det er ikke overbevisende, for det ses ikke på alle blade. Hårene ses i modlys og de er glasklare gennemskinnelige. Der er få. Forholdet taget i bertagtning er de lange, lidt krøllede. hilsen Karin

Besvar | Kommentér

Karin Olesen
#3 Kommentar postet d. 16-12-19 kl. 17:06. Emne: er det Mark-Firling?
Hej Kjeld.

Tak for at du vil hjælpe.

Alt er jo meget småt på planten. I min lup (15 gange ) kan jeg se kirtelhår på blomsterstilke og bægerblade, nogle af bladene har så vidt jeg kan se hår nederst. Det er ikke overbevisende, for det ses ikke på alle blade. Hårene ses i modlys og de er glasklare gennemskinnelige. Der er få. Forholdet taget i bertagtning er de lange, lidt krøllede. hilsen Karin

Besvar | Kommentér

Kjeld Forsom

Svaraktivitet:

(1804)
#4 Svar postet d. 16-12-19 kl. 21:39. Emne: er det Mark-Firling?
Hvis der er hår sammen dine beskrivelse af kirtelhår stemmer det med Håret Firling.

Hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karin Olesen
#5 Kommentar postet d. 17-12-19 kl. 11:26. Emne: er det Mark-Firling?
mange tak for hjælpen!!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator