Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Clausager
70 % kuldioxidreduktion fra hvornår? (Læst 211 gange) Postet d. 14-12-19 kl. 20:49
Vi skal reducere kuldioxidudslippet med 70 % inden 2030. Jeg synes, at ha hørt at starttidspunktet for reduktionen regnes fra 1990 eller deromkring og at vi allerede nu har reduceret temmelig meget. Det omtales dog sjældent i medierne?, så jeg ved ikke om det er rigtigt. Er reduktionen på 70 % at regne fra d.d. eller er det fra langt tidligere?

Hilsen

Peter

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(18)
#1 Svar postet d. 29-12-19 kl. 12:44. Emne: 70 % kuldioxidreduktion fra hvornår?
Hej Peter

Målet er at udlede 70% mindre CO2 (og andre klimagasser) i 2030 end vi gjorde i 1990.

På de 20 år siden 1990 er der opnået en reduktion på knapt halvdelen af målet. Tempoet i den grønne omstilling skal altså mere end fordobles indenfor det næste årti.

Mvh. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Clausager
#2 Kommentar postet d. 29-12-19 kl. 12:58. Emne: 70 % kuldioxidreduktion fra hvornår?
Tak Jens, så fik jeg rede på det.

Hilsen Peter

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen
#3 Kommentar postet d. 29-12-19 kl. 12:59. Emne: 70 % kuldioxidreduktion fra hvornår?
Nå, der er jo gået 30 år (og ikke 20) siden 1990!

Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator