Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karin Olesen
er det Rosahvid Spirea (Læst 200 gange) Postet d. 14-12-19 kl. 21:13
Planten voksede på Raghammer, et hedeagtigt overdrev. Militært øvelsesområde. 12.07 2019

er det Rosahvid Spirea (Planten voksede på Raghammer, et hedeagtigt overdrev. Militært øvelsesområde. 12.07 2019)
Foto: Karin Olesen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6832)
#1 Svar postet d. 20-12-19 kl. 10:04. Emne: er det Rosahvid Spirea
Jeg kan godt se, hvorfor du foreslår Rosahvid S., og måske er det. Men hvordan er behåringen på stænglen - oppe og nede - og på bladene (over. og underside, evt. kun på ribber)?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karin Olesen
#2 Kommentar postet d. 22-12-19 kl. 22:33. Emne: er det Rosahvid Spirea
Tak for interessen! Planten er tæt håret på stængel, blomster og bladstilke øverst. Jeg mener at kunne se kortere hår på

underste midtribbe. Jeg er ikke sikker på, at der er hår på oversiden.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6832)
#3 Svar postet d. 23-12-19 kl. 10:51. Emne: er det Rosahvid Spirea
Jeg tror mest på Spiraea salicifolia, men føler mig desværre ikke sikker. God jul.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karin Olesen
#4 Kommentar postet d. 23-12-19 kl. 11:32. Emne: er det Rosahvid Spirea
Hej Ole. Tak for svaret (alle svarene)! Jeg finder den igen næste år, så den er frisk at se på. Tak til jer alle for hjælpen, det har været fantastisk at opleve al den hjælp og interesse. Det har været årets oplevelse!!

Hilsen fra Karin

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator