Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Kunne det være Ancistronycha abdominalis? (Læst 232 gange) Postet d. 15-12-19 kl. 00:41
På ramsløg i frodig løvskov, Øen, Aabenraa Skovene, 1. juni.

Kunne det være Ancistronycha abdominalis? (På ramsløg i frodig løvskov, Øen, Aabenraa Skovene, 1. juni.)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 15-12-19 kl. 00:42. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
2

Kunne det være Ancistronycha abdominalis? (2)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Michael Stern

Svaraktivitet:

(10)
#2 Svar postet d. 18-12-19 kl. 23:22. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Hello Karsten,

from the Photos, I think this is indeed quite likely Ancistronycha abdominalis. However, since I haven´t found the species myself yet, you should consider my statement as a mere educated guess rather than a solid confirmation of your determination ...

Best regards, Michael

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#3 Kommentar postet d. 19-12-19 kl. 12:55. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Thanks A LOT, Michael. I leave the toreador open and hope for more comments on this potentially new species to our small country...

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(1264)
#4 Svar postet d. 30-12-19 kl. 22:59. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Hej Karsten.

Den ligner jo ganske godt med den tynde kropsform og de tydeligt sorte lår, men jeg ved ikke om det kan udelukkes at C. pellucida kan findes i en sjælden variant med mørke lår, og at der derfor er noget andet der skal afgøre det?

Jeg har en liste over forventelige arter i Danmark, opdateret i 2015, og her var A. abdominalis ikke en af dem.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#5 Kommentar postet d. 31-12-19 kl. 11:10. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Tak, Brian. Med de ændrede vejrmønstre tror jeg, der kan ske meget vi ikke regnede med for 5 år siden... Der har været mindst to andre obs i Østjylland i år (ved henhv. Vejle og Horsens, - se linket HER

- se linket HER ), der potentielt er Ancistronycha absominalis, så jeg tror ikke, den bør udelukkes.

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#6 Kommentar postet d. 02-01-20 kl. 21:11. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Arten er åbenbart udbredt i både England og Skotland. - se linket HER Men det sandsynlige er vel, at der er tale om den beslægtede Ancistronycha cyanipennis, som åbenbart er ret variabel.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(1264)
#7 Svar postet d. 02-01-20 kl. 22:33. Emne: Kunne det være Ancistronycha abdominalis?
Hej Karsten.

Ja, jeg tror også at det er derfor at Jan Pedersen vil se et belæg i den anden tråd. Gad vide om det nogensinde blev modtaget?

Mvh Brian.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator