Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jørgen mortensen
Hvilken piber (Læst 427 gange) Postet d. 16-12-19 kl. 19:35
Er der nogen, som kan fortælle mig hvad det er for en piber jeg har fotograferet oppe på Bulbjerg i september i år. Er det blot en engpiber, selvom den er mere oliven i grundfarven end dem jeg kender ovre vestfra.

Hvilken piber (Er der nogen, som kan fortælle mig hvad det er for en piber jeg har fotograferet oppe på Bulbjerg i )
jørgen mortensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

jørgen mortensen
#1 Kommentar postet d. 16-12-19 kl. 19:37. Emne: Hvilken piber
Endnu et billede

Hvilken piber (Endnu et billede)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#2 Svar postet d. 17-12-19 kl. 23:10. Emne: Hvilken piber
Ja, jeg vil mene det er en Engpiber du har fotograferet, selv om fuglen fremviser visse skovpiberagtige træk. Flankestriberne ser ikke særligt brede ud, men de er lidt svære at vurdere nøjagtigt på dine billeder. Til gengæld virker næbbet meget spinkelt og benfarven noget gullig til en Skovpiber.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

jørgen mortensen
#3 Kommentar postet d. 19-12-19 kl. 18:52. Emne: Hvilken piber
Tak Henrik - så gemmer jeg billederne under engpiber. Det var også min umiddelbare bestemmelse, men så blev jeg en del i tvivl pga fuglens meget kraftige tegninger og farver, idet den faktisk er mere grønbrun end brun, som de engpibere jeg kender så godt fra Vestkysten. Lige et billede mere, hvor siden af fuglen er tydligere

Hvilken piber (Tak Henrik  - så gemmer jeg billederne under engpiber. Det var også min umiddelbare bestemmelse, men)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 545)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#4 Svar postet d. 19-12-19 kl. 18:55. Emne: Hvilken piber
Fint med det nye billede, nu viser den meget bredere flankestriber end på det øverste billede, helt sikkert en Engpiber.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator