Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Rasmussen
Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave (Læst 595 gange) Postet d. 22-12-19 kl. 17:58
Jeg var i Dyrehaven i dag, for at kigge på ravne - og hvad der ellers måtte byde sig.

I det sydvestlige hjørne, syd for Fortunen, fløj denne fugl op. Vel lidt større end en solsort, og ganske mørk. Jeg nåede i farten (og det dårlige lys) kun dette ikke helt skarpe foto - den satte sig kortvarigt højt i et træ et stykke væk, inden den forsvandt, men det nåede jeg ikke at få et brugbart billede af.

Jeg har skruet op for lyset på billedet, for at få mere end en sort silhouet. Er det nok til at give fuglen en ID?

Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave (Jeg var i Dyrehaven i dag, for at kigge på ravne - og hvad der ellers måtte byde sig.

I det sydve)
Henry Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 524)
Besvar | Kommentér

Frede Mørch

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 22-12-19 kl. 18:26. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Den. ville jeg kalde solsort!-)

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2018)
#2 Svar postet d. 22-12-19 kl. 18:45. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Kunne være sjovt at se om den blev til en sjagger, hvis der er en der kan lysne billedet.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 22-12-19 kl. 18:58. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Jeg har allerede lysnet billedet, så meget det var muligt. Fuglen var for mørk til at være en sjagger, er jeg sikker på - selv om jeg ikke så den meget mere end par sekunder i flugt.

Den lyse del af vingen forvirrede mig, men som sagt, billedet er lysnet, og jeg har trawlet lidt billeder igennem, og jeg kan se, at det såmænd passer meget godt med en ganske almindelig solsort.

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#4 Kommentar postet d. 22-12-19 kl. 19:05. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Ja, vingerne kan fremstå helt grå, på action-fotos!-)

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Tim H. Hansen

Svaraktivitet:

(256)
#5 Svar postet d. 23-12-19 kl. 08:24. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Må jeg foreslå en skovskade i stedet?! Den har en lille sort skægstribe og hvidlig undergump i kontrast til bug.

THH

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2018)
#6 Svar postet d. 23-12-19 kl. 11:44. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Det må du da gerne Tim, jeg synes heller ikke rigtig om solsorten.

Men er der ikke en der kan lege lidt med billedet, det plejer der at være et par der er gode til.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#7 Svar postet d. 23-12-19 kl. 11:59. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Joh, jeg har forsøgt lidt med billedet ... Og for mig at se, kunne det sagtens være en Skovskade med den lyse undergump i kontrast til den mørkere bug. Det ser også ud som om der er nogle rødbeige toner oppe omkring hoved og hals.

vh/Peter

Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave (Joh, jeg har forsøgt lidt med billedet ... Og for mig at se, kunne det sagtens være en Skovskade med)
Foto: xx
Klik på billedet for original størrelse (800 x 524)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2018)
#8 Svar postet d. 23-12-19 kl. 12:03. Emne: Hvilken fugl i Jægersborg Dyrehave
Ja, bingo. Så døde solsorten og sjaggeren.

Fint, så blev det en skovskade..

Takket være Tim og Peter.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator