Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kurt Erik Andersen
Hvilken fugl? (Læst 294 gange) Postet d. 29-12-19 kl. 22:27
En kollega til mig har fotograferet fuglen på vedlagt billede . under en gåtur for nylig på Ordrup Kirkegård nord for Kbh. Optaget på 4 m afstand med mobiltelefon. Den havde størrelse som en lille skade.

Jeg har kigget i fuglebøger og på nettet, men synes ikke, jeg kan finde fugle, der ligner eller på nogen måde er identiske. Tænker, at det måske er en ungfugl af en helt alm. art - er bestemt ikke stiv i ID af fugle, men finder det ganske interessant at beskæftige sig med.

Hilsen Kurt Andersen

Hvilken fugl? (En kollega til mig har fotograferet fuglen på vedlagt billede . under en gåtur for nylig på Ordrup K)
Foto: Hvilken fugl.
Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(32)
#1 Svar postet d. 29-12-19 kl. 22:38. Emne: Hvilken fugl?
Jeg tror dette rett og slett er en solsort hann med pigmentfeil i fjærene. Her er en lignende fugl fra en norsk side:

- se linket HER

Mvh Benedikte.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3308)
#2 Svar postet d. 29-12-19 kl. 22:52. Emne: Hvilken fugl?
Ja, en leucistisk Solsort han.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kurt Erik Andersen
#3 Kommentar postet d. 29-12-19 kl. 23:04. Emne: Hvilken fugl?
Mange tak til jer begge - jeg havde ikke tænkt i den retning, at det kunne være en solsort med pigmentfejl.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator