Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Andersen
Hvad er det (Læst 378 gange) Postet d. 31-12-19 kl. 10:15
Er det en grønirisk, jeg har haft nogle stykke i min have Farstrup, men jeg syntes den er meget mørk.

Venlig hilsen

Finn Andersen

Hvad er det (Er det en grønirisk, jeg har haft nogle stykke i min have  Farstrup, men jeg syntes den er meget mør)
Foto: Finn Andersen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Carsten Skejø

Svaraktivitet:

(51)
#1 Svar postet d. 31-12-19 kl. 10:23. Emne: Hvad er det
Hej Finn

Ja til grønirisk

Mvh. Carsten

Besvar | Kommentér

Mogens Holme

Svaraktivitet:

(8)
#2 Svar postet d. 31-12-19 kl. 10:23. Emne: Hvad er det
Du har ret. Grønirsk hun

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3308)
#3 Svar postet d. 31-12-19 kl. 10:33. Emne: Hvad er det
Ja, ingen tvivl om Grønirisk.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Eva Jensen
#4 Kommentar postet d. 01-01-20 kl. 19:11. Emne: Hvad er det
Grønirisk, som de andre skriver. De varierer ret meget i farven her vinterdage hanner-hunmer-ungfugle, men statur, næb, gule halefjer og ikke mindst den gule vingekant er karakteristisk. På foderbrættet er de grønlige gæster oftest grønirisk, dernæst grønsisken. Den er dog mindre og spinklere, og hvad de gule striber angår, går de op over vingen på tværs, modsat iriskens kant på langs.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator