Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
Umiddelbart Sangsvaner, men ... (Læst 425 gange) Postet d. 03-01-20 kl. 01:47
Et pænt stykke inde på en mark i Sydthy 31/12-19 gik en pæn flok Sangsvaner.

- men ved nærmere eftersyn er jeg dog lidt i tvivl, om nogle af dem måske kan være Pibesvaner (har aldrig mødt sådanne).

Mvh Karen

Lige først udgangsfoto.

Umiddelbart Sangsvaner, men ... (Et pænt stykke inde på en mark i Sydthy 31/12-19 gik en pæn flok Sangsvaner.

- men ved nærmere ef)
Foto: Karen Thomsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#1 Kommentar postet d. 03-01-20 kl. 01:52. Emne: Umiddelbart Sangsvaner, men ...
.. beskåret.

Det er især ved den røde streg, at jeg synes, at 6 af svanerne ser lidt "spinkle ud"

Umiddelbart Sangsvaner, men ... (.. beskåret. 

Det er især ved den røde streg, at jeg synes, at 6 af svanerne ser lidt "spinkle ud)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 216)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#2 Kommentar postet d. 03-01-20 kl. 02:04. Emne: Umiddelbart Sangsvaner, men ...
.. og her .... altså 4 små + 1 stor(alm.) + 2 små igen

Beklager, men jeg har som sagt aldrig set Pibesvaner før. Har bare kunnet fornemme, at de sagtens kan være at finde mellem Sangsvaner.

Såh ... nu da jeg synes, disse ser lidt klejne ud, - så er det jo bedst at spørge (Deres næb kan jeg ikke se ordentlig - desværre)

På forhånd tak, hvis nogen kan hjælpe

Mvh Karen

Umiddelbart Sangsvaner, men ... (.. og her ....  altså 4 små + 1 stor(alm.) + 2 små igen :-)

Beklager, men jeg har som sagt aldrig)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 592)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1175)
#3 Svar postet d. 03-01-20 kl. 12:03. Emne: Umiddelbart Sangsvaner, men ...
Du har ret i, at de ser lidt kleinere ud, men jeg tør ikke give et sikkert ID ud fra billedet her - måske andre tør?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tim H. Hansen

Svaraktivitet:

(256)
#4 Svar postet d. 03-01-20 kl. 19:24. Emne: Umiddelbart Sangsvaner, men ...
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er sangsvaner pga. ret meget gult på næbbene. Måske står de bare i fordybning/fure, så de fremstår mindre?

THH

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#5 Kommentar postet d. 04-01-20 kl. 01:28. Emne: Umiddelbart Sangsvaner, men ...
Det er bare hel fint De kommer alle ind som Sangsvaner.

Tak til Jer begge, Niels og Tim.

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator