Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Løntoft

Ny på F&N
Hvilket insekt er der her tale om? (Læst 143 gange) Postet d. 03-01-20 kl. 22:04
Jeg har i stuen fået en ny husgæst - jeg kan simpelthen ikke identificere insektet og selvom jeg fjerne 5-10 om dagen - er der næste dag det samme antal. De sidder glædeligt på de hvide vægge, kan flyve, enkelte gemmer sig lidt i skyggen.

Hvis nogen kan gøre mig klogere tager jeg imod med kyshånd. Håber billederne er ok og kan hjælpe med en identificering.

På forhånd tak og godt nytår

Jesper

Hvilket insekt er der her tale om? (Jeg har i stuen fået en ny husgæst - jeg kan simpelthen ikke identificere insektet og selvom jeg fje)
Jesper Løntoft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jesper Løntoft

Ny på F&N
#1 Kommentar postet d. 03-01-20 kl. 22:35. Emne: Hvilket insekt er der her tale om?
Endnu et billede.

Hvilket insekt er der her tale om? (Endnu et billede.)
Jesper Løntoft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(130)
#2 Svar postet d. 03-01-20 kl. 23:07. Emne: Hvilket insekt er der her tale om?
Hej Jesper.

Det er en borebille i slægten Anobium, nok den almindelige Anobium punctatum, men det kan jeg ikke sige med sikkerhed ud fra billedet.

De kommer nok fra brænde du har slæbt ind til brændeovnen her i den kolde tid?

Mvh Brian.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jesper Løntoft

Ny på F&N
#3 Kommentar postet d. 03-01-20 kl. 23:32. Emne: Hvilket insekt er der her tale om?
Hej Brian

Tak for svaret - ja, der er slæbt brænde ind og de færdes også i den område.

Dbh Jesper

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator