Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Klimaændringer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Charlotte Olden-Jørgensen
Vintergækker og erantis tidligere hvert år? (Læst 862 gange) Postet d. 11-01-20 kl. 20:22
Da jeg sad og kiggede i mine gamle billeder, så jeg , at jeg havde skudt de samme vintergækker og erantis på nogenlunde samme udviklingsstadie hvert år de seneste 4 år. Og så bemærkede jeg at datoerne forskubbede sig. Kan man virkelig se klimaændringerne så tydeligt over så kort en periode, eller er det bare et tilfælde. Jeg synes ikke at vintergækker bliver så længe på dette stade. Erantis er det lidt sværere med.

Datoerne ses her:

2020 11. januar

2019 16. januar

2018 20. januar

2017 21. januar, længere tilbage i udviklingen.

Vintergækker og erantis tidligere hvert år? (Da jeg sad og kiggede i mine gamle billeder, så jeg , at jeg havde skudt de samme vintergækker og er)
Charlotte Olden-Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Peer Jeppesen
#1 Kommentar postet d. 01-02-20 kl. 17:34. Emne: Vintergækker og erantis tidligere hvert år?

Hej Charlotte,

Det er nogle interessante observationer.

Jeg hørte en vejr-vært på TV sige, at man ikke kunne konkludere noget

på baggrund af få år. Dog kunne man se en tendens. Bl.a. at middel-temperaturen i januar har været højere de senere år, end tidligere.

Temperaturen i Januar ´07, var også høj. Samtidig har der senere været nogle vintre med en del sne og kulde. Bl.a. i 09/ 10 hvor der var snedække i flere måneder.

Mvh.

Peer Jeppesen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator