Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Sørensen
Lort fra...... Odder? (Læst 835 gange) Postet d. 15-01-20 kl. 08:42
Hej! På en lille bådbro ved Stubbe Sø, Djursland, ligger der adskillige lorte som den på vedhæftede foto. Hvilket dyr er det, der har lagt dem der? Er det evt. Odder? Og det er vel en markering af territorie, når der er mange lorte på broen? Mvh Klaus

Lort fra...... Odder? (Hej! På en lille bådbro ved Stubbe Sø, Djursland, ligger der adskillige lorte som den på vedhæftede )
Foto: Klaus Sørensen/Lort fundet på bro ved Stubbe Sø.
Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#1 Kommentar postet d. 15-01-20 kl. 10:59. Emne: Lort fra...... Odder?
Hej Klaus

Nu er det jo svært at vurdere den faktiske størrelse, men mink kunne vel også være en mulighed.

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Klaus Sørensen
#2 Kommentar postet d. 15-01-20 kl. 12:36. Emne: Lort fra...... Odder?
Hej Martin. Tak for svar. Træls hvis det er mink. Mht størrelsen, kan man så ikke nogenlunde se det ift skruerne på broen? Jeg skulle self have lagt noget ved siden af lorten, der kunne anskueliggøre størrelsen.

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(30)
#3 Svar postet d. 15-01-20 kl. 12:56. Emne: Lort fra...... Odder?
Hej Klaus

Anni og jeg har jo set og fotograferet Ilder fra fugletårnet i 2017; den tænkte jeg faktisk straks på da jeg så de let tilspidsede ekskrementer. Den kan man vel ikke udelukke? - se linket HER

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Klaus Sørensen
#4 Kommentar postet d. 15-01-20 kl. 16:28. Emne: Lort fra...... Odder?
Hej Peter. Tak for svar. Flotte fotos af ilderen. Den har jeg faktisk selv set fra fugletårnet en gang. Tænkte ikke lige på at det kunne være den. For den kan selvfølgelig også være i vestenden, hvor foto er fra. Jeg lader lige tråden stå åben lidt i fald andre vil bidrage. Mvh Klaus

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#5 Svar postet d. 15-01-20 kl. 17:45. Emne: Lort fra...... Odder?
Det er ikke odder. De er ikke så faste og tilspidsede. Mere smuldrende og normalt overraskende små i forhold til størrelsen. De er mørke fra starten, men lysner ofte ret hurtigt. En mulighed er ræv, men når der ligger mange, kunne det også være mårhund, som laver latriner. En målestok ville være god.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Klaus Sørensen
#6 Kommentar postet d. 15-01-20 kl. 18:59. Emne: Lort fra...... Odder?
Hej Verner. Ok, tak. Jeg ved, at der er Mårhund i området. Næste gang jeg er der tager jeg nyt foto. Mvh Klaus

Besvar | Kommentér

Anne Marie Henne Pedersen
#7 Kommentar postet d. 19-01-20 kl. 18:04. Emne: Lort fra...... Odder?
Man kan kende de forskellige dyrs lort at kende,hvis man lærer deres lorts lugt at kende.Odder lugter ikke af noget,mink stinker,ilder svagere,mårhund kender jeg ikke endnu.

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#8 Kommentar postet d. 19-01-20 kl. 18:20. Emne: Lort fra...... Odder?
Jeg mener, i hvert tilfælde for mig, så har odderens ekskrementer en markant lugt af moskus.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#9 Svar postet d. 19-01-20 kl. 18:23. Emne: Lort fra...... Odder?
Odderen er det eneste rovdyr, hvis eks. ikke lugter ubehageligt. Lidt som fisk, nælde eller måske moskus, den lugt kender jeg ikke.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator