Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (Læst 82 gange) Postet d. 16-01-20 kl. 15:57
Den ta´r vi osse lige jeg har kun mødt Klokkehætte en enkelt gang før.

15. januar på kystskrænten på den sydlige del af Louns-halvøen. Gik en noget alternativ og ikke helt sikker tur ned over skrænten Havde jeg ikke gjort det havde jeg aldrig truffet disse store fine puder.

Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (Den ta´r vi osse lige ;-) jeg har kun mødt Klokkehætte en enkelt gang før.

15. januar på kystskræ)
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 15:57. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
.....

Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (.....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 15:58. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
....

Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 16:02. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
..

Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (..)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#4 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 16:03. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
..der var noget med peristom. Ville jeg kunne se hvis den havde paristom på så unge sporehuse??

Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris? (..der var noget med peristom. Ville jeg kunne se hvis den havde paristom på så unge sporehuse??)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt

Svaraktivitet:

(356)
#5 Svar postet d. 16-01-20 kl. 16:13. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
Den har jeg selv set for første gang for nylig, så den har jeg i frisk erindring. Den korte ribbe og de flotte sporehuse viser, at det er Encalypta vulgaris.

Troels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#6 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 19:06. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
Jeg er enig med Troels. MV hBent

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#7 Kommentar postet d. 17-01-20 kl. 10:23. Emne: Almindelig klokkehætte, Encalypta vulgaris?
Igen tak

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator