Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

aske keiser-nielsen
Hvilken tovinge? (Læst 119 gange) Postet d. 16-01-20 kl. 21:33
Denne ved jeg ikke engang hvilken familie jeg skal starte med. Den er fra Seden Skydeterræn (Odense) 11-07-19. Er der nogen som kan være behjælpelig?

Mvh Aske

Hvilken tovinge? (Denne ved jeg ikke engang hvilken familie jeg skal starte med. Den er fra Seden Skydeterræn (Odense))
aske keiser-nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 530)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(2079)
#1 Svar postet d. 16-01-20 kl. 23:34. Emne: Hvilken tovinge?
Det er en snylteflue af slægten Cylindromyia. Der er tre arter, der ligner hinanden meget. Den almindeligste (brassicaria) kendes på, at der er tre par børster på scutellum. Men de detaljer kan nok ikke ses her.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

aske keiser-nielsen
#2 Kommentar postet d. 17-01-20 kl. 08:41. Emne: Hvilken tovinge?
Tak for svar Karsten. Jeg kiggede lige billeder igennem, og kan ikke finde noget skarpt nok til med sikkerhed at kunne afgøre de detaljer, så det må blive en sp.

Mvh Aske

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator