Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

aske keiser-nielsen
Villa hottentotta? (Læst 172 gange) Postet d. 17-01-20 kl. 11:34
Nu har jeg siddet og læst mig igennem en hel del tidligere tråde om arten, og kan se at den skulle være så godt som umulig at skelne fra Villa modesta. Alligevel er jeg fristet til at høre et bud, da hårspidserne på tergit 7 efter min mening er brunlige, og at de lyse bånd på tergit 2 og 4 er markant bredere end resten.

Hvad siger eksperterne?

Seden skydeterræn (Odense) 11-07-19

Mvh Aske

Villa hottentotta? (Nu har jeg siddet og læst mig igennem en hel del tidligere tråde om arten, og kan se at den skulle v)
aske keiser-nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 530)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12628)
#1 Svar postet d. 17-01-20 kl. 14:10. Emne: Villa hottentotta?
Det umiddelbare indtryk er en hottentotta, hun, pga det brede gule bånd på tergit 2, 3 og 4. Det brede bånd på T3 udelukker faktisk modesta. Hårtotterne på T7 er gulbrune, men det udelukker ikke i sig selv modesta. Farveforskellen her er kun relevant hos hanner.

Så alt andet lige vil jeg mene, det er Villa hottentotta, hun.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 17-01-20 kl. 19:11. Emne: Villa hottentotta?
Tillykke med fundet, Aske. Humlefluer er spændende, og denneher gad jeg også godt træffe.

Besvar | Kommentér

aske keiser-nielsen
#3 Kommentar postet d. 17-01-20 kl. 20:40. Emne: Villa hottentotta?
Tak for svar begge to. Ja det er fedt når det lykkes Karsten! Det er en ret sjældent besøgt lokalitet, så mon ikke der er meget mere derude. Uanset hvad skynder jeg mig at få den indtastet, så Odense kommune husker at passe på diversiteten derude

Mvh Aske

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator