Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Hauge Søndergaard
Rovfugl (Læst 343 gange) Postet d. 19-01-20 kl. 15:49
Jeg håber, at der er hjælp at hente hos panelet, til at artsbestemme rovfuglen på vedhæftede billede.

Fuglen blev jaget af et par ravne og jeg har desværre kun dette billede, hvor vi bagfra ser fuglen i flugt.

Billedet er taget på Georgsminde ved Nimtofte.

På forhånd tak.

Jes Nielsen

Rovfugl (Jeg håber, at der er hjælp at hente hos panelet, til at artsbestemme rovfuglen på vedhæftede billede)
Pia Hauge Søndergaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 508)
Besvar | Kommentér

Steen Øllgaard
#1 Svar postet d. 19-01-20 kl. 16:48. Emne: Rovfugl
De lange vinger med sorte håndsvingfjer og gråbrune ryg og lang hale peger på rørhøg, måske en gammel han

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#2 Svar postet d. 19-01-20 kl. 18:16. Emne: Rovfugl
Det må være en han af Blå Kærhøg, jeg tror bare det varme sollys får ryggen til at se mere brunlig ud, end den er. Den ser i hvert fald ud til at have hvid overgump.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Pia Hauge Søndergaard
#3 Kommentar postet d. 19-01-20 kl. 21:21. Emne: Rovfugl
Tak for svar.

Når jeg tager omgivelserne i betragtning, hælder jeg mest til, at det er en blå kærhøg

vh

Jes Nielsen

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#4 Svar postet d. 19-01-20 kl. 21:49. Emne: Rovfugl
Det kan du roligt gøre, det er en Blå Kærhøg

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator