Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tine Andersen
At redde en blåmejse (Læst 534 gange) Postet d. 19-01-20 kl. 19:49
Nu havnede dette link om blåmejsen Pippi på min fjæsbog.

- se linket HER

Det er åbenbart fra DOF?

Og ja, det er da sødt og sjovt (jeg kan selv godt lide blåmejser), men er det virkelig vigtigt, at redde et individ fra en art, der ikke engang er truet? Og slå sig op på- at...

Mejser er overhovedet ikke truet i DK, tværtimod: De fleste foderautomater og frøblandinger- er til mejser på bekostning af de arter, der tager foder fra jorden (men man vil tiltrække rotter, hvis man fodrer på jorden).

Men yndig historie- DOF!

Mvh

Tine- og jo- jeg har både fyrre- og sumpmejser ved mine foderautomater.

Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 19-01-20 kl. 20:31. Emne: At redde en blåmejse
Det er (muligvis?) en fra DOF der deler videoen på DOF´s facebookside, fordi den jo selvsagt handler om en fugl, men er du sikker på at det er en fra DOF der har reddet fuglen? Det fremgår da ikke af videoen.

DOF skal vel ikke stå til regnskab for hvad folk deler af relativt uskyldige fuglevideoer på deres side, eller er det det du mener?

Mvh Brian.

Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 19-01-20 kl. 20:59. Emne: At redde en blåmejse
Helt enig med Brian - det har da ikke et klap med DOF at gøre, ligesom kommentarene på Nationen (forhåbentligt) ikke har noget med Ekstra Bladet at gøre...

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator