Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Qvist
Hvad er dette ? (Læst 130 gange) Postet d. 21-01-20 kl. 08:49
Kære Forum.

Jeg har fundet et par stykker af dette insekt i mit hus jeg lige har købt. Kan i hjælpe med at fortælle hvad det er og om den er "skadelig" for huset.

Tak

Hvad er dette ? (Kære Forum.
Jeg har fundet et par stykker af dette insekt i mit hus jeg lige har købt. Kan i hjælpe)
Jørn Qvist har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(343)
#1 Svar postet d. 21-01-20 kl. 13:07. Emne: Hvad er dette ?
Det er et sølvkræ - billedet er lidt langt væk til at sige det med sikkerhed, men jeg tror det er den der hedder skægget sølvkræ. Du skal nok se den som et tegn på, at der skal luftes lidt mere ud. Sølvkræ trives bedst hvor der er relativt fugtigt.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jørn Qvist
#2 Kommentar postet d. 21-01-20 kl. 16:20. Emne: Hvad er dette ?
Tusind tak Thomas. Jeg har googlet den og det lyder ikke som en skadelig fætter ? Det er vel ikke sådan en der kommer af skimmelsvamp ? Ved du det ?

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#3 Kommentar postet d. 21-01-20 kl. 16:22. Emne: Hvad er dette ?
Skimmelsvamp kommer også ofte, hvis der er for fugtigt et sted, så det kan godt ske de følges ad, men de har som sådan ikke noget med hinanden at gøre.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator