Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

AnneMarie Holmsgaard
Uglekasse (Læst 312 gange) Postet d. 27-01-20 kl. 10:20
Vi har sat en uglekasse op i et piletræ. Åbning mod syd for fri indflyvning. Træet hælder ud over vandhul.

Er der et problem i forhold til unger og vand?

Vi hører natugler i nabolaget dagligt.

V.h. AnneMarie

Uglekasse (Vi har sat en uglekasse op i et piletræ. Åbning mod syd for fri indflyvning. Træet hælder ud over va)
Foto: kassen er midt i billede
Besvar | Kommentér

Jannik Andersen
#1 Kommentar postet d. 27-01-20 kl. 10:59. Emne: Uglekasse
Jeg er absolut ikke ekspert på området, men vil mene at uglekasser ikke skal være placeret over vand, idet ungerne kravler før de kan flyve og ofte falder ned.Se link

- se linket HER

.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#2 Svar postet d. 27-01-20 kl. 11:03. Emne: Uglekasse
Ungerne ville sikkert ikke falde i vandet, HVIS der skulle komme et natuglepar i kassen, men jeg ville nok vælge en anden placering, med lidt mere skov- eller parkagtige omgivelser.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#3 Svar postet d. 27-01-20 kl. 11:07. Emne: Uglekasse
Nå, havde ikke set Janniks svar, da jeg skrev. Når ungerne åbenbart ikke så sjældent falder ned, er det endnu et argument for at flytte kassen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2017)
#4 Svar postet d. 27-01-20 kl. 19:56. Emne: Uglekasse
Ja, stedet er ikke godt til en natugle, hvis du har mulighed for en ældre og tættere bevoksning, vil det være bedre.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator