Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Nielsen
Hvilken svirreflue fra Andalucien? (Læst 153 gange) Postet d. 27-01-20 kl. 13:23
Set ved Mijas den 2. oktober 2019.

Hvilken svirreflue fra Andalucien? (Set ved Mijas den 2. oktober 2019.)
Foto: Torben Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 500)
Besvar | Kommentér

Peter Lindberg Jannerup

Svaraktivitet:

(2)
#1 Svar postet d. 27-01-20 kl. 22:21. Emne: Hvilken svirreflue fra Andalucien?
Flue er det ikke, bl.a. de lange følehorn afslører at det er en bi af en slags. Nærmere kommer jeg ikke, når jeg googler bi og grønne øjne får jeg kun en vægbi, Anthophora, og den er det vist ikke?

Besvar | Kommentér

Mogens Bak

Svaraktivitet:

(3)
#2 Svar postet d. 02-02-20 kl. 09:44. Emne: Hvilken svirreflue fra Andalucien?
Jeg er ikke ekspert i årevingede, men umiddelbart synes jeg det ligner en af bierne fra slægten Amegilla.

Mvh Mogens

Besvar | Kommentér

Torben Nielsen
#3 Kommentar postet d. 02-02-20 kl. 17:55. Emne: Hvilken svirreflue fra Andalucien?
Tak for at lede mig i den rigtige retning!

Kunne det måske være Amegilla cingulata - som er hjemmehørende i Australien (og vigtig for landbruget dér), men forekommer i andre regioner, og bl.a. nævnes blandt bier, der nu kan træffes i Spanien?

- se linket HER

Den kunne også ligne Amegilla quadrifasciata som findes i Central- og Sydeuropa. Men den angives til kun at flyve fra marts til juni. Og mit foto er fra oktober...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator