Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tomas B. Vilstrup
Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye (Læst 418 gange) Postet d. 27-01-20 kl. 14:54
Hej med jer

Denne fugl er set på et foderbræt i Gl. Rye.

Jeg har samlet billedet op på en facebookgruppe for byen, hvor ham, der har taget billedet skriver, at den er på størrelse med en solsort/stær.

Nogen der har et bud på, hvad det er?

På forhånd tak

Tomas

Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye (Hej med jer

Denne fugl er set på et foderbræt i Gl. Rye. 
Jeg har samlet billedet op på en faceb)
Foto: Bjarne Sørensen, Gl. Rye
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3344)
#1 Svar postet d. 27-01-20 kl. 15:05. Emne: Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye
Det er en Solsort, det der ligner et meget langt spidst næb, må være en gren i baggrunden.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(861)
#2 Svar postet d. 27-01-20 kl. 15:25. Emne: Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye
Enig i, at fuglen er en solsort, selv om det godt nok er nogen alternative forslag til artsbestemmelse, der kommer inde på FB-gruppen, lige fra sortspætte til skovsneppe

Men jeg synes så det ligner et eller andet der sidder fast på fuglens næb, noget den har stukket næbbet i, som om der er noget ringformet lidt længere inde end næbbasis.

Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye (Enig i, at fuglen er en solsort, selv om det godt nok er nogen alternative forslag til artsbestemmel)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2020)
#3 Svar postet d. 27-01-20 kl. 16:57. Emne: Hvilken fugl - foderbræt i Gl. Rye
Tja, jo nok et skadet næb der er vokset ud, uden at blive slidt normalt.

Jeg har før set stære med lidt lignende.

Kunne være fint med et par ordentlige billeder, som jo nok ret let kan tages, da det må formodes at den kommer til foderbrættet igen.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator