Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Fjeldvåge? (Læst 280 gange) Postet d. 29-01-20 kl. 17:59
Jeg så denne ret store rovfugl idag, på vej i bil fra Ulvedybet mod Birkelse. Den lettede ret kort fra mig og krydsede vejen. Hovedfacon lignede en musvåge, men den virkede meget lys i hoved/side. Jeg stoppede og fik et billede af fuglen på vej væk, så der er ikke mange andre kendetegn end en hale med en sort kant og grå på det øverste stykke.

Ole Garsdal Hansen

Fjeldvåge? (Jeg så denne ret store rovfugl idag, på vej i bil fra Ulvedybet mod Birkelse. Den lettede ret kort f)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1187)
#1 Svar postet d. 29-01-20 kl. 18:07. Emne: Fjeldvåge?
Fjeldvåge er det ikke. Den har hvidt på haleroden og den øverste del af halen. En lys musvåge må det være med det komma, der er synligt på håndleddet.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator