Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Kevin Kristensen
Fastsiddende dyr i havbunden (Læst 324 gange) Postet d. 31-01-20 kl. 22:14
Ammoniakhavnen Lillebælt i dag. Er der nogen som kan give mig navnet på det her dyr. Lange tråde/fangsttråde, som kommer fra et fastsiddende dyr i bunden.

Fastsiddende dyr i havbunden (Ammoniakhavnen Lillebælt i dag. Er der nogen som kan give mig navnet på det her dyr. Lange tråde/fan)
Klaus Kevin Kristensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#1 Kommentar postet d. 31-01-20 kl. 22:33. Emne: Fastsiddende dyr i havbunden
Og det er ikke bare byssustråde fra nogle blåmuslinger?

Besvar | Kommentér

Klaus Kevin Kristensen
#2 Kommentar postet d. 31-01-20 kl. 22:36. Emne: Fastsiddende dyr i havbunden
Det var ikke en muslingebanke med blåmuslinger. De sidder jo frit fremme. Jeg tog bare fotoet fordi trådene samlede sig omkring et centralt hul. Sådan så det i hvert fald ud og så var det jo oplagt at spørge her.

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday
#3 Kommentar postet d. 31-01-20 kl. 23:55. Emne: Fastsiddende dyr i havbunden
Jeg er enig med Lars Thomas i at det ser mest ut som byssustråder fra en nedgravd musling. Hvis du får anledning, ville det beste være å grave opp dyret og ta en titt på det.

Muslingen i forgrunnen er forøvrig Barnea candida.

Mvh Benedikte.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator