Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Carlsen
Nymfe af ørentvist? (Læst 86 gange) Postet d. 03-02-20 kl. 11:00
Denne knap 3½ mm lange sag dukkede op på klædet under min UV-pære natten til 17. april. Umiddelbart tænker jeg nymfe af ørentvist.

Bonusspørgsmål hvis ja: Hvorfor er den grøn?

Nymfe af ørentvist? (Denne knap 3½ mm lange sag dukkede op på klædet under min UV-pære natten til 17. april. Umiddelbart )
Michael Carlsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 462)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 03-02-20 kl. 12:28. Emne: Nymfe af ørentvist?
Mit bud ville være omkring 2. nymfestadie af Forficula auricula efter længde og antal antennesegmenter at dømme.

Den mest nærliggende tanke mht. den grønne farve er vel noget, den har spist. 2. stadie er lige tidligt nok på egne ben, men ikke desto mindre må den have forladt reden. Så om den selv har opsøgt føde, eller om den stadig lever på moderens gylp, vides jo ikke.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator