Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Egon Krogsgaard
Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)? (Læst 135 gange) Postet d. 04-02-20 kl. 01:58
Hej med jer.

Det var en lille edderkop, der jagtede bananfluer i mit soveværelse i går her i Aarhus N. 5-6 mm lang. En lille bagkrop i forhold til forkroppen.

Kunne det ikke ligne en Murspringer (Sitticus pubescens)?

- se linket HER

Mvh. Egon Krogsgaard

Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)? (Hej med jer.

Det var en lille edderkop, der jagtede bananfluer i mit soveværelse i går her i Aarh)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 800)
Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#1 Kommentar postet d. 04-02-20 kl. 02:01. Emne: Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)?
Her er et billede mere.

Mvh. Egon.

Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)? (Her er et billede mere.

Mvh. Egon.)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1068 x 800)
Besvar | Kommentér

Harald Løvbrekke

Svaraktivitet:

(5328)
#2 Svar postet d. 06-02-20 kl. 00:19. Emne: Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)?
Hei

Nei, det er ikke den. Mitt bud er Pseudeuophrys lanigera, men jeg har ingen erfaring med arten selv.

Se denne linken for gode tegninger av hoppeedderkopper

- se linket HER

Mvh

Harald

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#3 Kommentar postet d. 06-02-20 kl. 17:41. Emne: Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)?
Tak for svaret Harald.

Jeg har kigget alle tegningerne igennem, ud af de 3, det måske kunne være, var dit bud det bedste. Den har det lyse felt på forkroppen omkranset af et mørkt område, tegningen på bagkroppen ligner mest denne art, benene har de rigtige farver, bare synd, den ikke ville lade sig fotografere forfra. Måske jeg får chancen senere. Sidst jeg havde en Salticus scenicus i soveværelset i december, kom den frem på skråvæggen mellem klokken 23 og 23.30 hver aften i 14 dage. Den var ligeglad med kameraet efter et par dage.

Får jeg frontbilleder af denne her, skal jeg nok fortælle, om navnet stadigvæk holder.

Mvh. Egon.

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(722)
#4 Svar postet d. 07-02-20 kl. 20:53. Emne: Er dette en Murspringer (Sitticus pubescens)?
Hej Egon

Det er rigtigt som Harald foreslår: Vinduesspringer. Typisk at finde den indendøre

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator