Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ?? (Læst 499 gange) Postet d. 13-02-20 kl. 01:07
Her 12/2-20 ville jeg lige en lille tur forbi Helligsø for at se, hvordan der så ud nu her efter det ret voldsomme stormvejr.

Mødte et skilt - lige efter jeg havde drejet fra hovedvejen - hvor der stod, at vejen var spærret længere ude.

Mødte så dette da jeg kom ud til Helligsøvej! - Bum .. ikke længere.

Der var bare vand overalt. Flere bilister var også forbi for at se "tilstandene" (antager jeg)

Fortsættes ...

Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ?? (Her 12/2-20 ville jeg lige en lille tur forbi Helligsø for at se, hvordan der så ud nu her efter det)
Foto: Karen Thomsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 433)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#1 Kommentar postet d. 13-02-20 kl. 01:19. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
... der var masser af måger, nogle svaner, Strandskader osv - og tog lidt fotos af div. .... og også af vandforholdene

MEN .... nu da jeg sidder og nærkikker ét af billederne - så opdager jeg en lille "mini-måge"

Er ikke lige klar over, hvem de 3 bagerste er - men jeg kan da ihvertfald se, at den miderste er en Hættemåge.

.... Og så lige spørgsmålet vedr. den lille "mini-måge" forrest i billedet

Kan det mon være en Thorshane, der er blæst ind til os ?

Synes selv det ligner meget - ud fra, hvad jeg har googlet mig frem

Dejligt, hvis det da er en sådan

Mvh Karen

Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ?? (... der var masser af måger, nogle svaner, Strandskader osv - og tog lidt fotos af div. .... og også)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 530)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#2 Kommentar postet d. 13-02-20 kl. 01:21. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
.. lige tættere på

Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ?? (.. lige tættere på)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#3 Svar postet d. 13-02-20 kl. 06:47. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Simpelthen, fin vinter thorshane, det er ikke hver dag du får den mulighed.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(827)
#4 Svar postet d. 13-02-20 kl. 08:50. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Flot fund.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#5 Svar postet d. 13-02-20 kl. 09:43. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3334)
#6 Svar postet d. 13-02-20 kl. 10:02. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Ja, den må du indrapportere på DOFbasen!

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jesper Leegaard
#7 Kommentar postet d. 13-02-20 kl. 17:21. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Flot fundet - og som tidligere skrevet - please tast den i dofbasen. Gerne med vedhæftet foto.

I 2020 er der til dato kun én indtastning af thorshane - og det er fra Falster den 4. februar.

VH Jesper

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#8 Kommentar postet d. 14-02-20 kl. 00:59. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Jamen, det lyder jo super godt !! Yeah

Men hold nu op, jeg synes den er lille og det har simpelthen bare været ren held, at jeg opdagede den på et af mine billeder.

Så egentlig kan jeg takke den der cementafspærring + vandmængden for, at jeg overhovedet gjorde holdt der.

Hvem kunne tænke sig, at der på fotoet her kunne forefindes en Thorshane

Heldigt for mig og I skal alle have tusind tak.

Mvh Karen

Ps. Jeg er ikke medlem af DOF.

Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ?? (Jamen, det lyder jo super godt !!  :-) Yeah :-)

Men hold nu op, jeg synes den er lille :-) og det)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3334)
#9 Svar postet d. 14-02-20 kl. 08:44. Emne: Stormvejr, masser af vand, afspærring .. og ??
Karen, jeg mener godt du kan registrere dig på DOFbasen og lave indtastninger, selv om du ikke er medlem af DOF.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator