Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Egebjerg
Sommerfulgelave (Læst 183 gange) Postet d. 17-02-20 kl. 15:15
Jeg har været en tur i Singapore, hvor jeg så denne flotte larve. Er der nogen der ved hvad den hedder og hvad den bliver til 😁

Sommerfulgelave (Jeg har været en tur i Singapore, hvor jeg så denne flotte larve. Er der nogen der ved hvad den hedd)
Brian Egebjerg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 577)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8424)
#1 Svar postet d. 17-02-20 kl. 15:24. Emne: Sommerfulgelave
Hej Brian.

Den er superflot og spændende - men jeg tror, du skal have den over i Udenlandsk natur - hvis nogen overhovedet vil kunne svare dig på spørgsmålet ... ??

Alternativt kunne du jo prøve på Facebook-siden: "Caterpillars of the world"

Dér sidder nogle gutter, som i forvejen lever ude i østen og uploader mange "mærkværdigheder", vi kun kan misunde dem

- og som kender ret meget til arter fra Østen

- se linket HER

Under alle omstændigheder er vi i slægten: Erebidae - sammen med vores egen Bøgenonne, og især Penselspinderne

Venlig hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Egebjerg
#2 Kommentar postet d. 17-02-20 kl. 15:32. Emne: Sommerfulgelave
Mange tak for hurtig svar! 😊 jeg vil prøve at ligge den ind i udenlandsk natur og ellers Facebook 😁

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(6100)
#3 Svar postet d. 18-02-20 kl. 09:20. Emne: Sommerfulgelave
Keld: Erebidae (Pragtugler i bred betydning) er en FAMILIE ikke en slægt. Derudover er vi tydeligvis i UNDERFAMILIEN Lymantriinae (Penselspindere). Derudover tror jeg, vi er i TRIBUS Orgyiini, som er opkaldt efter SLÆGTEN Orgyia og rummer andre slægter som Clethrogyna, Pantana, Olene mfl.

Jeg byder ind med Olene mendosa.

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(6100)
#4 Svar postet d. 18-02-20 kl. 09:30. Emne: Sommerfulgelave
P. S. Mit svar er baseret på, at denne: - se linket HER er korrekt bestemt, og det er jeg ikke ganske sikker på, men jeg tror trygt, at du kan regne med Orgyiini i hvert fald.

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(6100)
#5 Svar postet d. 18-02-20 kl. 09:33. Emne: Sommerfulgelave
Olene mendosa kan se såden ud: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator