Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemarie Allesø Rasmussen
Artsbestemmelse Burre (Læst 100 gange) Postet d. 17-02-20 kl. 20:13
Hvilken burre er dette?

Fundet i parkområde ved Aalborg havn, hvor der bla er et krat, hvor planten stod langs med. Billedet er fra 14 juli 2016

Artsbestemmelse Burre (Hvilken burre er dette?

Fundet i parkområde ved Aalborg havn, hvor der bla er et krat, hvor plant)
Annemarie Allesø Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 507)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6883)
#1 Svar postet d. 18-02-20 kl. 14:42. Emne: Artsbestemmelse Burre
De lyse blomster peger på Liden Burre, men bestemmelsen er ikke entydig. Vis mere af planten.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemarie Allesø Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 19-02-20 kl. 21:16. Emne: Artsbestemmelse Burre
Som ved det andet billede, et ældre billede og der er en grund til det har lagt så længe, som det har. Jeg er en helt grøn kvist i det her og da jeg begyndte at tage billeder for et par år siden, tænkte jeg desværre ikke artsbestemmelse og det kan desværre ses. Men det kunne jo være den var til at genkende for en kendere. Nu lyder jeg måske sådan lidt dum, men jeg opdagede først i går at det var en plante kaldet en Burre og ikke en tidsel som en tidsel, det tager desværre lidt tid at lære og gøre sig erfaringer, specielt når man er en lidt ældre model som jeg.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 Kommentar postet d. 20-02-20 kl. 09:22. Emne: Artsbestemmelse Burre
Klø bare på, Annemarie. Vi prøver at give gode råd.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator