Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Choerades femorata? (Læst 104 gange) Postet d. 18-02-20 kl. 22:46
Som jeg forstår nøglen på Robberflies, kan hanner af Choerades femorata kendes fra marginata ved at de har hvide ansigtshår frem for gule (punkt 8 her - se linket HER). Dette dyr sad i flot midsommermorgensol, Kalbylund (Kalundborg) 27. juni 2018.

Choerades femorata? (Som jeg forstår nøglen på Robberflies, kan hanner af Choerades femorata kendes fra marginata ved at )
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 18-02-20 kl. 22:46. Emne: Choerades femorata?
2

Choerades femorata? (2)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 19-02-20 kl. 09:34. Emne: Choerades femorata?
Kalbylund V f Låsby, sorry...

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12708)
#3 Svar postet d. 20-02-20 kl. 13:50. Emne: Choerades femorata?
Ja, muligvis/sandsynligvis femorata, men jeg er ikke bedre til at bedømme det end dig selv ... Læg dog mærke til, at dyret her er en hun, mens trækket med farven på ansigtsbehåringen relateres til hanner. Om det samme gælder for hunner får stå hen

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator