Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Monica Nielsen
Hvilken træbuk? (Læst 168 gange) Postet d. 19-02-20 kl. 18:37

De her biller er lige pludselig dukket op i min stue. Indtil videre har jeg fundet 12. Jeg tror det er en træbukkeart, men hvilken? Og skal jeg være nervøs for at den spiser mine møbler/trælofter/bindingsværk/konstruktion og derfor kontakte forsikring/skadedyrbekæmpelsesfirma?

Hvilken træbuk? (
De her biller er lige pludselig dukket op i min stue. Indtil videre har jeg fundet 12. Jeg tror de)
Monica Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Poulsen

Svaraktivitet:

(523)
#1 Svar postet d. 19-02-20 kl. 19:19. Emne: Hvilken træbuk?
Hej Monica

Velkommen til Fugle og Natur.

Det er Løvgråbukke, du har besøg af. De lever normalt udendørs i løvtræer og er ikke skadedyr, så ingen grund til bekymring. De kan være trukket ind i huset for at overvintre, og er nu vågnet op i den milde vinter.

Her kan du læse mere om Løvgråbuk - se linket HER.

Venlig hilsen

Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Monica Nielsen
#2 Kommentar postet d. 19-02-20 kl. 20:28. Emne: Hvilken træbuk?
Tusinde tak Erik for at dele ud af din viden og ekspertise og besvare mit nødråbsspørgdmål!, Sikke en glæde og lettelse! Jeg har fluks sluppet dem fri. Jeg kunne ikke finde dem i mine flora og fauna bøger eller på nettet så var virkelig bekymret for hvad sådan nogen kunne finde på!

Og tak for fugle og natur. Jeg ender tit herinde når jeg undre mig over noget Det er så dejligt at blive klogere!

Venlig hilsen Monica

Besvar | Kommentér

Erik Poulsen
#3 Kommentar postet d. 19-02-20 kl. 20:42. Emne: Hvilken træbuk?
Selv tak, Monica.

Du er velkommen til at indrapportere dit fund. Det gør du her - se linket HER. Find stedet ved at zoome ind på kortet og markér stedet med et klik og udfyld skemaet.

Venlig hilsen

Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator