Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Parhelophilus consimilis? hun (Læst 172 gange) Postet d. 20-02-20 kl. 23:57
Sort spids på forskinneben og fremskudt underansigt. Olling Bro VSV f Kibæk 21. juni 2018

Parhelophilus consimilis? hun (Sort spids på forskinneben og fremskudt underansigt. Olling Bro VSV f Kibæk 21. juni 2018)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 20-02-20 kl. 23:59. Emne: Parhelophilus consimilis? hun
Og det lyse bånd på T2 er brudt

Parhelophilus consimilis? hun (Og det lyse bånd på T2 er brudt)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#2 Kommentar postet d. 21-02-20 kl. 01:47. Emne: Parhelophilus consimilis? hun
Jeg hepper, Karsten

Ingen af mine (P. frutetorum og P. versicolor) er brudt bagpå (i hvert fald ikke så markant), og ingen af dem har sorte malerklatter på forfødderne. Desuden ser striberne ganske rigtigt meget grå ud.

Mh. Michael

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#3 Kommentar postet d. 21-02-20 kl. 12:08. Emne: Parhelophilus consimilis? hun
Tak, Michel, jeg er faktisk overbevist selv nu, for ikke blot stemmer den på de tre nævnte punkter; det fremskudte ansigt var så slående, at jeg faktisk havde den liggende længe som en damsvirreflue. Og så sidder den på en kragefod, en af de planter, Torp nævner at den er truffet på. Endelig er den registreret i netop denne del af landet, incl. i kvadratet lige syd for i 2019 (af Kim Mogensen).

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#4 Kommentar postet d. 21-02-20 kl. 12:29. Emne: Parhelophilus consimilis? hun
Hej Karsten

Jamen, du siger bare til, hvis du er så sikker, at du bare har brug for en knap

Men du har ret: også ansigtet fremstod også betydeligt mere fremskudt, det sammenlignede jeg faktisk. Med de øvrige indikatorer, du nævner, er der næppe megen tvivl. Men ikke dumt at få sådan en i kassen - jeg vil i hvert fald misundeligt, og sikkert forgæves, spejde efter den her på øen.

Mh. Michael

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator