Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elham Bolouki
Hvilken plante ? (Læst 199 gange) Postet d. 22-02-20 kl. 17:30
Jeg har reddet denne plante fra storskrald og håber at kunne give den nyt liv. Nogen der ved, hvad den hedder ?

Hvilken plante ? (Jeg har reddet denne plante fra storskrald og håber at kunne give den nyt liv. Nogen der ved, hvad d)
Elham Bolouki har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#1 Kommentar postet d. 22-02-20 kl. 20:04. Emne: Hvilken plante ?
- hvis du har mulighed for at brede et af bladene ud - læg det evt lidt i pres under en bog - og tage et foto vil det måske hjælpe på mulighed for bestemmelse.

Umiddelbart synes jeg planten ligner en død Oliven, men barken er lidt for mørk i forhold til den Oliven, som jeg har stående. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#2 Kommentar postet d. 22-02-20 kl. 21:02. Emne: Hvilken plante ?
Nogle af bladene har nogle grove tænder. Det synes jeg ikke passer med Oliven (O. europaea). Jeg har iøvrigt ingen idé om arten.

Troels

Besvar | Kommentér

Søren Gylden

Svaraktivitet:

(16)
#3 Svar postet d. 22-02-20 kl. 21:38. Emne: Hvilken plante ?
Det er et spøgelsestræ (Corokia cotoneaster)

Hilsen Søren

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#4 Kommentar postet d. 22-02-20 kl. 21:39. Emne: Hvilken plante ?
Ligner lidt en udsultet stuebirk for mig...

Giv den vand og lys og tag et nyt billede, hvis der kommer liv i kalorius..

Besvar | Kommentér

Anne Messmann

Svaraktivitet:

(429)
#5 Svar postet d. 22-02-20 kl. 21:57. Emne: Hvilken plante ?
Jeg er med på Sørens bud: ligner rigtig meget Spøgelsestræ! På tysk: Zickzackstrauch. Prøv at kigge på stammerne. Og prøv at google den.

Vh, Anne

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#6 Kommentar postet d. 23-02-20 kl. 07:43. Emne: Hvilken plante ?
Ja Troels -jeg syntes også jeg anede en bladform, som ikke er Oliven, og det var derfor jeg foreslog et billede af et blad i udbredt tilstand, og bemærkede at jeg syns ikke stammen ligner mit Oliventræ. Og det er det så nok heller ikke. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#7 Kommentar postet d. 23-02-20 kl. 09:28. Emne: Hvilken plante ?
Kære Lis: Mon ikke også at vi kan blive enige om, at Spøgelsestræ er lidt mere interessant?

Det er i det mindste nyt for mig

Troels

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#8 Kommentar postet d. 23-02-20 kl. 09:32. Emne: Hvilken plante ?
- jo Troels - jeg anede ikke at der var en plante, der hedder sådan, så helt nyt for mig. Det er jo svært at genkende noget, man aldrig har set før - men generelt vil det være dejlig for mig, hvis man kan se en plantes bladform. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator