Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

John Brask
Forårs fænologi for Blå Anemone (Læst 263 gange) Postet d. 24-02-20 kl. 10:11
Hej

I går den 23. februar 2020 så jeg 109 blomstrende Blå Anemoner ved Mariager Fjord i Nordjylland, er der nogen af jeg som kender til fænologi for Blå Anemone i Nordjylland, hvornår er de gennem tiden startet med at blomstre ?

Venlig hilsen John.

Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 24-02-20 kl. 12:03. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
Registreret som blomstrende:

2014: 25/2

2019 28/2

2020 23/2

Tal fra Nordjylland fra 1898 til i dag. men naturligvis kun hvad der er registreret her på F&N

Kommentér

Ole B. Lyshede
#2 Kommentar postet d. 24-02-20 kl. 14:13. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
Og så er der naturligvis Kaj Munks Blå Anemone, men uden dato.

Ole

Kommentér

Anne Messmann
#3 Kommentar postet d. 24-02-20 kl. 14:19. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
Jamen Ole - det var da den første dag i marts:

"1. Hvad var det dog der skete?

Mit vinterfrosne hjertes kvarts

må smelte ved at se det,

den første dag i marts."

Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 Kommentar postet d. 24-02-20 kl. 14:20. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
Ja, Anne. Det var ikke så god, for jeg ved det jo. Så TAK.

Ole

Kommentér

John Brask
#5 Kommentar postet d. 24-02-20 kl. 21:55. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
Mange tak Linda, 28/2 2019 er min obs, men jeg ville gerne hvis der var nogen som kan huske længere tilbage i tiden og har noteret datoer. Jeg kan selv huske i firserne og halvfemserne at man skulle et stykke ind i marts før Blå Anemone blomstrede, men jeg har ikke noter på det, desværre.

Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 25-02-20 kl. 09:10. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
En lille hilsen fra Øksedal

Forårs fænologi for Blå Anemone (En lille hilsen fra Øksedal

8-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Kommentér

John Brask
#7 Kommentar postet d. 25-02-20 kl. 10:57. Emne: Forårs fænologi for Blå Anemone
:D

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator