Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Straarup
Spætteværksted (Læst 275 gange) Postet d. 26-02-20 kl. 20:17
Hej

Normalt er et spætteværksted i en grenkløft eller lignende hvor spætten kiler en kogle fast så den kan hakke frøene ud. Nu har jeg med få dages mellemrun fundet 3 grankogler der er kilet fast i jorden. Kan det være spætten? Det ser godt nok ikke ud som at der er hakket i koglen, men hvis det ikke er spætten hvad for et dyr kan det så være? Det er ikke mange dage siden sortspætten var på besøg, men ellers er her mest Flagspætter.

Her er en video af koglen

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3429)
#1 Svar postet d. 26-02-20 kl. 21:54. Emne: Spætteværksted
I hvert fald ikke en spætte, jeg vil snarere sige juvenil Homo Sapiens, med den måde koglen er anbragt på

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#2 Kommentar postet d. 26-02-20 kl. 22:05. Emne: Spætteværksted
Enig i Henriks betragtning her...

Mvh /

Besvar | Kommentér

Erik Straarup
#3 Kommentar postet d. 27-02-20 kl. 04:03. Emne: Spætteværksted
Det var også min første tanke da jeg fandt den første kogle, men siden har jeg fundet 2 mere et helt andet sted i skoven, hvor der nærmest aldrig er andre menesker, så begyndte at spekulere i andre baner. Men i har jo nok alligevel ret

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(419)
#4 Svar postet d. 27-02-20 kl. 17:23. Emne: Spætteværksted
Det lyder lidt mærkeligt.

Egern deponerer jo nødder i jorden, men det er vist ikke særlig sandsynligt, at den skulle prøve at grave en kogle ned.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator