Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Ung tårnfalk? (Læst 328 gange) Postet d. 26-02-20 kl. 21:17
Jeg så denne rovfugl i dag i Østerå dalen ved Aalborg. Jeg synes at den virker meget ´stribet´, og vingerne er måske ikke så spidse/trekantede som de burde være (måske fordi den lige er lettet). Jeg læste et sted, at ungfugle er mere stribede, så måske? Jeg lægger to billeder op.

Ole Garsdal Hansen

Ung tårnfalk? (Jeg så denne rovfugl i dag i Østerå dalen ved Aalborg. Jeg synes at den virker meget ´stribet´, og v)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (799 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#1 Kommentar postet d. 26-02-20 kl. 21:28. Emne: Ung tårnfalk?
Hermed - forhåbentligt - det andet billede, hvor fuglen lige er lettet. Jeg har prøvet at lægge det op tre gange, men får efter nogen tid besked om at der er ´Error´. Det lykkes vel til sidst.

(det lykkedes!)

Ole

Ung tårnfalk? (Hermed  - forhåbentligt - det andet billede, hvor fuglen lige er lettet. Jeg har prøvet at lægge det)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3428)
#2 Svar postet d. 26-02-20 kl. 22:05. Emne: Ung tårnfalk?
Ja, den brede hånd skyldes, at fuglen lige er lettet. Med de brede striber vil jeg mene, at det nok er en 2K fugl.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#3 Kommentar postet d. 26-02-20 kl. 22:13. Emne: Ung tårnfalk?
hej Henrik

Tak for kommentarerne.

Ole

Besvar | Kommentér

Jørgen Munck

Svaraktivitet:

(110)
#4 Svar postet d. 27-02-20 kl. 15:41. Emne: Ung tårnfalk?
Son det ses har juv. og 1.vinter Tårnfalk hun brede sorte striber på underhalen, så derfor mener jegat det er en ældre hun.

Ung tårnfalk? (Son det ses har juv. og 1.vinter Tårnfalk hun brede sorte striber på underhalen, så derfor mener jeg)
Foto: Tårnfalk hun 1k
Klik på billedet for original størrelse (721 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3428)
#5 Svar postet d. 27-02-20 kl. 15:51. Emne: Ung tårnfalk?
Jørgen har givetvis ret, som det også fremgik af mit svar, var jeg ikke helt sikker på alderen.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator