Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Gammelt billede (Læst 96 gange) Postet d. 27-02-20 kl. 01:08
I april 2014 fandt jeg denne flotte flue i min have, og på et tidspunkt har jeg bildt mig ind, at jeg kunne bestemme den til at være en Eumerus strigatus. Men det har jeg vist slet ikke belæg for. Kan nogen hjælpe? Jeg har flere fotos.

Inger

Gammelt billede (I april 2014 fandt jeg denne flotte flue i min have, og på et tidspunkt har jeg bildt mig ind, at je)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Inger Lund
#1 Kommentar postet d. 27-02-20 kl. 01:18. Emne: Gammelt billede
Det lykkedes pludselig at komme nærmere noget, jeg vil tro er mere korrekt, nemlig noget Pipiza af en slags?

Inger

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(2103)
#2 Svar postet d. 27-02-20 kl. 07:54. Emne: Gammelt billede
Ja, det er helt klart en Pipiza, og det er en hun. Desværre er der to almindelige arter, P. bimaculata (=notata) og P. nocticula, som ligner hinanden meget og er ret variable, så de er virkeligt svære at skelne. Som jeg forstår det, er bimaculata oftest lidt mindre end nocticula og har tilbøjelighed til at være skinnende og har ret klare vinger. Desværre kommer den nok ikke længere en Pipiza sp.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Inger Lund
#3 Kommentar postet d. 27-02-20 kl. 10:36. Emne: Gammelt billede
Mange tak - jeg kan fint leve med sp. og det er i hvert fald bedre end en forkert bestemmelse.

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator