Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ruth Ahlburg
Micropselapha basovi? (Læst 72 gange) Postet d. 14-03-20 kl. 09:47
Erik Nielsen har gjort mig opmærksom på denne 11 år gamle tråd - se linket HER, hvor Sven Hellqvist plæderer for at min flue i tråden er den senere ( i 2010) fra Micropselapha filiformis udskilte Micropselapha basovi.

Jeg har kikket på mine og Eriks observationer på - se linket HER og synes umiddelbart at det gælder for alle de uploadede fotos.

Micropselapha basovi er ikke på allearter.dk, - M.filiformis er den eneste af slægten på listen. Er begge arter i DK, eller kun den ene?

Dette er jo en af de klassiske problemstillinger med kun fotodokumentation, er der nogen forslag til, hvordan dette håndteres? Evt eftersyn af museernes eksemplarer?

Mvh Ruth

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 14-03-20 kl. 10:23. Emne: Micropselapha basovi?
Wow, et forsigtigt tillykke, Ruth.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator