Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Galler og miner -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Lund
Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger? (Læst 97 gange) Postet d. 15-03-20 kl. 22:51
Stevns Ådal, 30. juni.

Jeg har forsøgt at nøgle den på bladmineerders.nl - se linket HER - og når frem til Orthochaetes setiger (på F&N: Comasinus Setiger). Men jeg kan meget vel være kørt galt undervejs ...

vh Jesper

Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger? (Stevns Ådal, 30. juni.

Jeg har forsøgt at nøgle den på bladmineerders.nl https://bladmineerders.n)
Jesper Lund har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 507)
Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#1 Kommentar postet d. 15-03-20 kl. 22:51. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
vh Jesper

Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger? (vh Jesper)
Klik på billedet for original størrelse (1272 x 928)
Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#2 Kommentar postet d. 15-03-20 kl. 22:52. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
vh Jesper

Klik på billedet for original størrelse (723 x 600)
Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#3 Kommentar postet d. 15-03-20 kl. 22:52. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
vh Jesper

Klik på billedet for original størrelse (1400 x 963)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#4 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 22:48. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
Snudebillen er det ikke, den danner anderledes miner og har hovedkapsel: - se linket HER

Du har med al sandsynlighed fotograferet minérfluen Chromatomyia syngenesiae

Besvar | Kommentér

Simon Haarder

Svaraktivitet:

(1225)
#5 Svar postet d. 30-03-20 kl. 22:57. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
... skulle have været et svar...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#6 Kommentar postet d. 31-03-20 kl. 06:25. Emne: Mine i Svinemælk? Comasinus Setiger?
Mange tak, Simon

Ja, der var jeg da faret vild

Forrige år hjalp du mig med Chromatomyia syngenesiae på Kåltidsel fra samme lokalitet.

Jeg opfatter en smule usikkerhed i denne identifikation, så jeg undlader at obs´e den.

vh Jesper

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator