Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Mos fra terrasse #3. (Læst 66 gange) Postet d. 18-03-20 kl. 10:50
Når nu arbejdspladsen er corona-lukket, tænkte jeg lige, at det var måske var på tide at bruge et par kameraskud på terrassens mosser.

Her endnu en som breder sig i revnerne mellem fliserne.

Mos fra terrasse #3. (Når nu arbejdspladsen er corona-lukket, tænkte jeg lige, at det var måske var på tide at bruge et pa)
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 667)
Besvar | Kommentér

Irina Goldberg
#1 Kommentar postet d. 18-03-20 kl. 11:11. Emne: Mos fra terrasse #3.
Det ser ud som om der er to forskellige mosser på dit billede - begge fra familien Pottiaceae.

Den ene (med lysere, bredere blade) er Barbula unguiculata.

Den anden (hvis der er to, jeg er dog ikke helt sikker) er en Didymodon, muligvis D. fallax.

Jeg vil anbefale, at du kigger nærmere på dem / tage bedre billeder, ellers er det bare et m.el.m. kvalificeret gæt.

BH Irina

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 18-03-20 kl. 12:38. Emne: Mos fra terrasse #3.
Takker. Jeg har prøvet, men har ikke fotoudstyr til at komme med meget bedre billeder, så ...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator