Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Blotting
Hvilken fugl? (Læst 177 gange) Postet d. 23-03-20 kl. 12:50
Så er det atter tiden hvor småfuglene har travlt, og jeg igen skal have genopfrisket kundskaberne - er der en, der vil bestemme denne lille fugl på størrelse med en rødhals, siddende inde i et krat ved Nødebo - tænker at det må være en piber af en art - men er måske forkert på den - ikke et suverænt foto, for der manglede lys, men tror godt man kan se den godt nok til bedømmelse. Brun på toppen af hovedet.

Hvilken fugl? (Så er det atter tiden hvor småfuglene har travlt, og jeg igen skal have genopfrisket kundskaberne - )
Anne Blotting har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (717 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3428)
#1 Svar postet d. 23-03-20 kl. 13:04. Emne: Hvilken fugl?
Den er nu en del større end en Rødhals, for det er en Sangdrossel med dens dråbeformede pletter.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Anne Blotting
#2 Kommentar postet d. 23-03-20 kl. 13:11. Emne: Hvilken fugl?
Der var masser af drosselfugle i træerne derude, men denne så slet ikke så stor ud - tænkte hele tiden, da jeg fik øje på den, at det var en rødhals, der puslede rundt, men da så jeg fik syn på den var det jo tydeligt ikke en rødhals - hmm - ja synes bare slet ikke den havde drosselstørrelse, men tak for svar.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator