Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sofie Amalie Poulsen
Hvilken fugl laver denne lyd (Læst 169 gange) Postet d. 23-03-20 kl. 16:53
Hejsa

Jeg har gentagne gange hørt en fugl af en art udenfor, som jeg ikke helt kan se, når jeg prøver at finde den, og som jeg ikke umiddelbart kan identificere ud fra dens kald. Den laver sådan en lang pive lyd. Jeg tror ikke, at det er en fugleunge, da det nok er lidt for tidligt til det (det er sidst i marts lige nu). Tonen er som rødhalsen, men i stedet for en kvidren, er det bare én lang piben som gentages med jævne mellemrum. Kunne det bare være en rødhals der bare laver et andet kald end hvad man normalt hører?

Jeg håber det gav mening.

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard

Svaraktivitet:

(7)
#1 Svar postet d. 23-03-20 kl. 17:03. Emne: Hvilken fugl laver denne lyd
Kan være en solsort. Prøv at lytte dig igennem optagelser af kald af solsort på xeno-canto.org, f.eks. dette - se linket HER. MVh Bent

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Sofie Amalie Poulsen
#2 Kommentar postet d. 23-03-20 kl. 17:51. Emne: Hvilken fugl laver denne lyd
Jeg kiggede lige rundt på hjemmesiden, men kunne ikke finde noget der matchede lyden jeg hørte. Så googlede jeg lidt og fandt andre tråde herinde der spurgte til den samme slags lyd og kom frem til at det var en solsort. Jeg fandt også en video af en solsort det lavede den samme højfrekvente pibende lyd. Så det må have været en solsort.

Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(869)
#3 Svar postet d. 23-03-20 kl. 18:06. Emne: Hvilken fugl laver denne lyd
Bogfinkehan siger nogen gange som du beskriver

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator