Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Hvilke små gråbrune fugle? (Læst 279 gange) Postet d. 25-03-20 kl. 21:25
I disse coronatider har jeg haft tid til at rydde lidt op i billederne, og har fundet to fugle jeg ikke har kunnet bestemme. De er begge fra en tur i klithederne omkring Rødhus 6.7.2019. Jeg har tænkt på lærker, pibere og bynkefugl, men synes ikke der er noget der helt passer.

Jeg lægger to billeder op - det er ikke samme fugl, der er mere end en time mellem billederne.

Ole

Hvilke små gråbrune fugle? (I disse coronatider har jeg haft tid til at rydde lidt op i billederne, og har fundet to fugle jeg i)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (774 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#1 Kommentar postet d. 25-03-20 kl. 21:26. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Hermed endnu en fugl fra samme tur.

Ole

Hvilke små gråbrune fugle? (Hermed endnu en fugl fra samme tur.
Ole)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Thomas Thelle

Svaraktivitet:

(3)
#2 Svar postet d. 25-03-20 kl. 22:18. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Deter bynkefugle,relativt plettet gråbrun dragt uden markeret lys øjenbrynstribe. Unge sortstrubede bynkefugle vil jeg mene. det passer også godt med tid og lokalitet.

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#3 Kommentar postet d. 25-03-20 kl. 22:26. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Tak for kommentar. Jeg synes at den nederste har lidt tegning i hovedet som den første ikke har, så jeg er ikke sikker på at det er samme art. Håber at det er OK at jeg afventer lidt flere kommentarer?

Hilsen

Ole

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen

Svaraktivitet:

(428)
#4 Svar postet d. 25-03-20 kl. 23:07. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Den nederste vil jeg nu kalde en ung bynkefugl - ikke sortstrubet b. Der ses f.eks. - synes jeg - klart et lyst øjenbryn omend ikke så skarpt som ved "gammel" han.

Vh Søren

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#5 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 18:32. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Tak for kommentarerne. Det må så ende med en ung sortstrubet og en ung almindelig bynkefugl.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#6 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 18:32. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
Tak for kommentarerne. Det må så ende med en ung sortstrubet og en ung almindelig bynkefugl.

Ole

Besvar | Kommentér

Thomas Thelle

Svaraktivitet:

(3)
#7 Svar postet d. 27-03-20 kl. 20:08. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
OK. Vi kommer det nok ikke nærmere. De to billeder er taget med meget forskellig belysning. Jeg føler mig stadig ikke i tvivl om at den nederste er sortstrubet med den tørre gråbrune farvetegning (jeg ser ungfugle hver sommer i Vestjylland), og det er den anden vel også.

Mvh

Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6212)
#8 Svar postet d. 27-03-20 kl. 20:22. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
De er uden tvivl begge Sortstrubet Bynkefugl.

Haletegningen viser det, for Bynkefugl har hvidt ved halebasis, og det har disse to ikke

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#9 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 20:39. Emne: Hvilke små gråbrune fugle?
OK, så lægger jeg begge billederne i folderen med sortstrubet bynkefugl. Som relativt ny fuglekigger synes jeg at at de mange små gråbrune fugle - lærker, pibere bynkefugle mm - rummer mange udfordringer, men efterhånden, med støtte her fra forum, lærer jeg det forhåbentligt.

Venlig hilsen

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator