Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Hvilken larve? (Læst 68 gange) Postet d. 26-03-20 kl. 01:27
Denne larve blev fundet 25.3.2020 i vissent græs i skov nær Mariendal Strand (syd for Århus). Larven var cirka 15 mm lang, og desværre er jeg ret overbevist om, at den var rigtigt død og ikke bare spillede død. Stiv som en pind var den.

Den virkede så velkendt, og så alligevel ikke. Jeg sender 2 billeder og ser så, om den kan genkendes.

(fortsættes)

Hvilken larve? (Denne larve blev fundet 25.3.2020 i vissent græs i skov nær Mariendal Strand (syd for Århus). Larven)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1903 x 2259)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 01:32. Emne: Hvilken larve?
Endnu et billede - piv-uskarpt selvfølgelig. Jeg mister lidt motivationen, når jeg sidder med døde dyr i bakken. Hvis det er en kedelig art, kan det jo være lige meget. Og er det en god art på en eller anden måde, så bliver man jo bare trist over, at dyret åbenbart ikke er iblandt os mere.

Nå - men kan larven mon identificeres?

Vh Elisabeth

Hvilken larve? (Endnu et billede - piv-uskarpt selvfølgelig. Jeg mister lidt motivationen, når jeg sidder med døde d)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1939 x 2629)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8429)
#2 Svar postet d. 26-03-20 kl. 09:01. Emne: Hvilken larve?
Denne her er ikke just let

Jeg har ikke noget sikkert bud - men ville selv skele i retning af noget Noctua sp - måske ung Noctua comes, som kan være mørke i en mellemfase

Venlig hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 12:50. Emne: Hvilken larve?
Hej Kjeld,

Tak for endnu en gang at have brudt dit hoved med en bøvlet larve.

Det må vel nu stå klart, at der ikke er noget godt og rimelig sikkert bud på denneher. Og da den ydermere - vistnok - var død, har jeg ikke så store betænkeligheder ved at lade den gå ind til den evige hvile i BUL (brokkassen for uidentificerede larver).

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator