Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
Relativt lille blå flue på Føfod (Læst 94 gange) Postet d. 26-03-20 kl. 15:14
Ringsted, Kærehave Skov, den sydlige del en halv time før middag i dag.

Jeg i dag set en del Citronsommerfugle og Nældens takvinge, men så var der denne her. Jeg ved ikke, om det skulle være et hvidt C, for jeg fik ikke ser undervingerne.

Størrelsen var omtrent mellem en stor- og en lille kålsommerfugl.

Relativt lille blå flue på Føfod (Ringsted, Kærehave Skov, den sydlige del en halv time før middag i dag.
Jeg i dag set en del Citron)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#1 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 15:15. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Billede 2

Relativt lille blå flue på Føfod (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#2 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 15:15. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Billede 3

Relativt lille blå flue på Føfod (Billede 3)
Klik på billedet for original størrelse (1350 x 900)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12698)
#3 Svar postet d. 26-03-20 kl. 19:25. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Det er en Spyflue i slægten Melinda ... Jeg synes, det er svært at afgøre, om det er viridicyanea eller gentilis.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#4 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 08:49. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Tak for svaret, Walther!

Jeg havde så et billede til, der viser lidt vingemønster, men hvis det heller ikke ud fra det kan afgøres, om det er viridicyanea eller gentilis, så lukker jeg tråden.

Vh

Steffen

Relativt lille blå flue på Føfod (Tak for svaret, Walther!
Jeg havde så et billede til, der viser lidt vingemønster, men hvis det hel)
Klik på billedet for original størrelse (650 x 750)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch
#5 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 13:05. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Det kan det ikke ... Men hvis du har et af kræet skråt ovenfra og helst også bagfra, så kan det være.

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#6 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 14:10. Emne: Relativt lille blå flue på Føfod
Jeg skulle have holdt kameraet, så jeg kunne have fået et billede af den ovenfra. Dette billede er det nærmeste, men ikke godt nok, og brystet er også for uldent. Tak for svar nr. 2! Nu ved jeg så, hvilken vinkel jeg skal sørge for at få med - også ved andre arter.

Venlig hilsen

Steffen

Relativt lille blå flue på Føfod (Jeg skulle have holdt kameraet, så jeg kunne have fået et billede af den ovenfra. Dette billede er d)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator