Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Orchesella cincta eller villosa? (Læst 53 gange) Postet d. 26-03-20 kl. 23:07
Jeg synes den mangler noget for at være en klar O. villosa, men samtidig er den meget lys for en O. cincta? Hvad er dommen? Ræveholms Mose d. 14. marts.

Mvh Brian.

Orchesella cincta eller villosa? (Jeg synes den mangler noget for at være en klar O. villosa, men samtidig er den meget lys for en O. )
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (941 x 736)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(190)
#1 Svar postet d. 26-03-20 kl. 23:19. Emne: Orchesella cincta eller villosa?
Hej Brian,

Det er en klokkeklar cincta (Stor bæltespringhale). Mange af dem ser sådan ud, og egentlig har jeg en mistanke om, at det er hunner, hvilket jeg engang har læst et hint om (i så fald: hannerne er de mere sorte). Jeg tør ikke helt tro på hintet, men ihvertfald: det er cincta!

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 23:33. Emne: Orchesella cincta eller villosa?
Hej Elisabeth.

Fint, det er noteret. Jeg har også haft dem lyse mange gange før, men denne var bare lige dét mere, syntes jeg, og i springhale-verdenen kan det jo netop være en verden til forskel.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator