Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Oskar Zytnik

Ny på F&N
Hvilken cikade har jeg fundet? (Læst 51 gange) Postet d. 26-03-20 kl. 23:10
Jeg har den 26. marts fundet 2 individer af denne cikade i Hareskoven ved et område med fældede træer. Jeg vurderer denne til at være Acericerus ribauti. Kan dette bekræftes?

Hvilken cikade har jeg fundet? (Jeg har den 26. marts fundet 2 individer af denne cikade i Hareskoven ved et område med fældede træe)
Foto: Oskar Zytnik
Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen

Svaraktivitet:

(3070)
#1 Svar postet d. 28-03-20 kl. 10:45. Emne: Hvilken cikade har jeg fundet?
Hej Oskar og velkommen til

Jeg giver dig ret i, at den ser meget ud som en ribauti med den vingetegning, men jeg vil alligevel kalde den for Acericerus heydenii. Den lille sort/hvide tegning lige ved øjet på issen, ser du aldrig hos ribauti.

Hvis man er i tvivl, og det er en han, må man lige fange den over i et glas, og se på den nedefra. Ansigtet hos heydenii ser sådan ud: - se linket HER og hos ribauti sådan med en lys streg i midten: - se linket HER

Mvh Ulrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator