Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nanna Bolvinkel
Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være? (Læst 253 gange) Postet d. 29-03-20 kl. 11:56
2020-03-27

Svamp gror i min have. (Birkemands banke)

Er blevet gjort opmærksom på, at dette ikke er en alm. Judasøre.

Hører gerne fra jer om en artsbestemmelse af denne

mvh Nanna

Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være? (2020-03-27
Svamp gror i min have. (Birkemands banke) 
Er blevet gjort opmærksom på, at dette ikke )
Foto: Nanna Bolvinkel
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3174)
#1 Svar postet d. 29-03-20 kl. 13:51. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Du angiver ikke substrat, men det ser ud til at være på jord. Judasøre vokser ikke på jord, men på stammer og oftest på Hyld. Mit bud på denne er Leverbrun Bægersvamp.

Ole

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#2 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 14:20. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Fine svampe, hvis du lugter til dem vil du opdage at de lugter af klor. Arten er klorbægermorkel.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#3 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 16:28. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Jeg vil spørge dig om det kan være en Udbredt stenmorkel. - hvis ikke vil jeg holde mig til dit bud.

Svampen gror på jorden, bevokset med mos. I åben have.

Jeg har tilføjet et billede hvor jeg viser undersiden af svampen. (ingen lameller)

mvh Nanna

Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være? (Jeg vil spørge dig om det kan være en Udbredt stenmorkel. - hvis ikke vil jeg holde mig til dit bud.)
Foto: Nanna Bolvinkel
Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#4 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 16:48. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Hej

Svampen lugter i af noget. - Undersiden er lys flødefarvet,

uden lameller, men har har ikke eksterne oliedråber ved enderne.

Mon det er en Udbredt Stenmorkel?

mvh Nanna

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#5 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 17:11. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Hej

Du kan prøve at brække den i små bider for at få lugten frem. En anden mulighed er at komme lidt i en lukket æske et par minutter.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#6 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 17:14. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Udbredt stenmorkel vokser på gran stubbe og ikke på jord i haver.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#7 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 18:21. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Jeg trækker mig selvfølgelig.

Ole

Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#8 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 19:58. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Hej Ole

tak for din deltagelse

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#9 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 20:05. Emne: Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være?
Udbredt Stenmorkel i Øksedal

-bemærk som Thomas skriver - med nål i skov

Ikke alm. Judasøre, men hvad kan det så være? (Udbredt Stenmorkel i Øksedal
-bemærk som Thomas skriver - med nål i skov
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator