Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop (Læst 297 gange) Postet d. 31-03-20 kl. 19:53
På relativt tør eng nær skov, Hærup Sø 5. juli 2017.

Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop (På relativt tør eng nær skov, Hærup Sø 5. juli 2017.)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 31-03-20 kl. 20:19. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
2

Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop (2)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#2 Kommentar postet d. 01-04-20 kl. 16:50. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Jeg ved virkelig ikke meget om de her hvepse, men den minder mig om noget Nysson sp

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#3 Kommentar postet d. 01-04-20 kl. 16:59. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Ja, dét har du ret i, tak for det. - se linket HER desværre er der kun to arter, der har fotos uploded.

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#4 Kommentar postet d. 01-04-20 kl. 17:03. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Alt synes a tstemme ned Nysson spinosus, hun, - se linket HER

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#5 Kommentar postet d. 01-04-20 kl. 17:53. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Jeg er desværre ikke vidende nok om det - prøv at få en second opinion på Hymenopterist forum

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#6 Kommentar postet d. 02-04-20 kl. 10:18. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
På Hymenopterist´s Forum på Facebook bekræfter El Gritsche, at Nysson spinosus er et godt bud. Jeg vil registrere den som så.

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#7 Kommentar postet d. 02-04-20 kl. 15:10. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Hej Karsten! Jeg forstår din begejstring. Husk at skelne mellem “det ser ud som”-ID og en 100% ID. Retningslinjerne her på sitet er at man ikke må registrere “cf” altså relativt usikre bestemmelser medmindre det er en kategori som sådan - fx Nysson sp.

Undskyld jeg virker krakilsk men jeg har selv været i dine sko - se linket HER

I dit tilfælde ville jeg høre om du kunne få at vide hvilke kendetegn der gør bestemmelsen sikker. Man er nød til at vende sig til at man sjældent kan få snyltehvepsene helt i mål medmindre man tager belæg.

Venlig Hilsen

Jonas

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#8 Kommentar postet d. 02-04-20 kl. 15:20. Emne: Gravehveps? med røde ben og gule striber på bagkrop
Snyltehvepse og andre svære hvepseslægter*

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator